Regels rolplay
Pagina 1 van 1
Regels rolplay
Basis van het roleplayen, wat is het eigenlijk?
Een roleplay is een verhaal dat je met meerdere personen doet.
Al je personages speel je in de ''hij'' of ''zij'' vorm.
Je post in de verleden tijd
Hoe mag ik niet posten?
- Niet met one liners!
Voorbeeld:
Persoon 1 schrijft; Ik liep op straat en zuchtte.
persoon 2 schrijft; Ik zag hem en lachtte.
One liners zijn dus korte stukjes, eigenlijk maar éénn zin.
Als iedereen zo gaat schrijven schiet je helemaal niks op met het verhaal.
- Niet dubbel posten!
Voorbeeld:
Persoon 1 schrijft; Ik liep naar hem toe en zei: ''hey, hoe gaat ie?'' Daarna gaf ik hem een hand.
Persoon 2 schrijft; Hij liep naar mij toen en zei: ''hey, hoe gaat ie?'' en gaf me daarna een hand. Ik greens en antwoorde dat alles goed ging.
Je herhaalt dus telkens wat de ander heeft geschreven en dat is mega irritand!
- Niet godmodden! (godmodden is het bespelen van personages die niet van jou zijn)
- Niet andermans personage(s) dood of ongeneeselijk ziek maken!
- Niet je eigen personages onsterfelijk, onoverwinnelijk, de sterkste, of de beste laten zijn!. (Iedereen heeft zwakke punten, jou personage dus ook)
- Niet tussen het posten door smileys plaatsen!
Hoe mag ik wél posten?
- Wel minimaal 4 regels schrijven in je post! (dit voorkomt dat de RPG kort en saai wordt. heb je geen inspiratie? wacht dan gewoon even met posten tot je dit wel hebt)
- Wel alinea's gebruiken!
- Wel letten op een kloppende, Nederlandse tekst! (dus let op hoofdletters, leestekens en spelling. ben je dyslectisch? meldt dit van te voren bij de Admin of Moderators)
- Wel realistisch spelen! (houdt dus rekening met de leeftijd/karaktertrekjes van je personages en natuurlijk met het tijdperk waarin het verhaal zich afspeelt)
Overige regels:
- Je mag op één account zoveel personages aanmaken als je wilt.
- Je mag maximaal één account aanmaken.
- Vul het aanmeldingsformulier in als je mee wilt doen.
En post niet eerder tot ik het goedgekeurd heb.
- Je mag pas met je personage posten wanneer deze door de Admin of Moderators is goedgekeurd.
- Er mag geen spam worden geplaatst tussen de posts door. Alles wat in een post niet te maken heeft met het verhaal wordt als spam gezien en dus verwijderd.
- Eventuele schokkende 18+ plaatjes of berichten worden direct verwijderd. Heb je zin om helemaal tot het einde te gaan met je mede speler? Doe dit dan via PB-mailing.
- Hou het een beetje netjes en gezellig.
Greetz. Admin ~
Een roleplay is een verhaal dat je met meerdere personen doet.
Al je personages speel je in de ''hij'' of ''zij'' vorm.
Je post in de verleden tijd
Hoe mag ik niet posten?
- Niet met one liners!
Voorbeeld:
Persoon 1 schrijft; Ik liep op straat en zuchtte.
persoon 2 schrijft; Ik zag hem en lachtte.
One liners zijn dus korte stukjes, eigenlijk maar éénn zin.
Als iedereen zo gaat schrijven schiet je helemaal niks op met het verhaal.
- Niet dubbel posten!
Voorbeeld:
Persoon 1 schrijft; Ik liep naar hem toe en zei: ''hey, hoe gaat ie?'' Daarna gaf ik hem een hand.
Persoon 2 schrijft; Hij liep naar mij toen en zei: ''hey, hoe gaat ie?'' en gaf me daarna een hand. Ik greens en antwoorde dat alles goed ging.
Je herhaalt dus telkens wat de ander heeft geschreven en dat is mega irritand!
- Niet godmodden! (godmodden is het bespelen van personages die niet van jou zijn)
- Niet andermans personage(s) dood of ongeneeselijk ziek maken!
- Niet je eigen personages onsterfelijk, onoverwinnelijk, de sterkste, of de beste laten zijn!. (Iedereen heeft zwakke punten, jou personage dus ook)
- Niet tussen het posten door smileys plaatsen!
Hoe mag ik wél posten?
- Wel minimaal 4 regels schrijven in je post! (dit voorkomt dat de RPG kort en saai wordt. heb je geen inspiratie? wacht dan gewoon even met posten tot je dit wel hebt)
- Wel alinea's gebruiken!
- Wel letten op een kloppende, Nederlandse tekst! (dus let op hoofdletters, leestekens en spelling. ben je dyslectisch? meldt dit van te voren bij de Admin of Moderators)
- Wel realistisch spelen! (houdt dus rekening met de leeftijd/karaktertrekjes van je personages en natuurlijk met het tijdperk waarin het verhaal zich afspeelt)
Overige regels:
- Je mag op één account zoveel personages aanmaken als je wilt.
- Je mag maximaal één account aanmaken.
- Vul het aanmeldingsformulier in als je mee wilt doen.
En post niet eerder tot ik het goedgekeurd heb.
- Je mag pas met je personage posten wanneer deze door de Admin of Moderators is goedgekeurd.
- Er mag geen spam worden geplaatst tussen de posts door. Alles wat in een post niet te maken heeft met het verhaal wordt als spam gezien en dus verwijderd.
- Eventuele schokkende 18+ plaatjes of berichten worden direct verwijderd. Heb je zin om helemaal tot het einde te gaan met je mede speler? Doe dit dan via PB-mailing.
- Hou het een beetje netjes en gezellig.
Greetz. Admin ~
Laatst aangepast door Francis- op za 07 jul 2012, 21:05; in totaal 2 keer bewerkt
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: